Du velger selv om du ønsker at pakken blir sendt med Posten eller Postnord. Vi tilbyr gratis frakt til privatpersoner i Norge (ikke Svalbard) ved bestilling over 1200 kr. For å få gratis frakt velg hent i butikk, og legg ved adressen i kommentarfeltet.
Pakke i postkassen
Vi sender "Pakke i postkassen" og det sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Fra juli 2020 vil brevpakke/pakke i postkassen bli levert annenhver dag og det vil da forsinke leveringene alt etter hvor du bor. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar du en SMS eller epost fra Posten, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk. En bør beregne minst 3-4 dager leveringstid på disse pakkene. Ordren din kommer som et vanlig brev og det tilbys sporing på denne tjenesten. For å sikre at dine sendinger blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse til mottaker viktig. Postadresse må være leveringsadresse, dvs postkasse eller postboks (hvor man normalt får levert brevposten).
Servicepakke/Mypack med sporing
Disse pakkene har en fremsendingstid på 1-5 dager avhengig av hvor du befinner deg i landet. Alle Postens sporingspakker kan spores på Posten.no og på Postnord.no for Mypack-pakkene.
Retur:
Returfrakt må du selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide. Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din. Denne informasjonen vises her under kjøpsbetingelser, under kjøpsprosessen i handlekurven samt på mail du mottar ved sendingsbekreftelse. Betales ikke gebyr for uavhentet pakke innen forfallsdato - overføres fakturaen til inkasso for videre behandling.
Uavhentede pakker
Dersom du bestiller hos oss og velger leveringsmetoden servicepakke, og pakken ikke passer i din postkasse, har vi oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt lokale postkontor. Det er da ditt ansvar som kunde å hente ut pakken innen 14 dager etter pakkens ankomst på postkontoret. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.
Du vil da bli belastet for uavhentede pakke med et gebyr på inntil ca 500 kr. Dette dekker fraktkostnad vi har hatt for tur/retur, behandling av returpakken samt faktueringskostnader + et gebyr på 250 kr. Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig.